Monday, December 23, 2013

ROTI GULUNG KASIH

ROTI GULUNG KASIH
Dah hampir sepuluh tahun roti ni dalam kepala..teringin nak buat...Agaknya sebab senang sangat maka sampai tak terbuat...ini saya dapat daripada Puan Foziah Buang yang pada masa itu PK Hem di sekolah saya iaitu salah satu menu untuk VIP dalam program CPCP peringkat kebangsaan di sekolah ttdi jaya..saya begitu teruja melihat roti ini dan bertanyakan resepinya..Berbekalkan ingatan yang ingat-ingat lupa maka kini setelah hampir sepuluh tahun saya cuba membuatnya,..alhamdulillah jadi dan sedap kerana saya memang suka roti...


Bahan/Cara:
1) Roti gardemia digelek tipis
2) Scramble egg -( telur, saun sup, lada sulah, cili capsicum, udang cincang halus, garam-goremg jadikan scramble)
3) Sapukan sedikit planta pada roti yang digelek tadi, masukkan scramble egg gan gulung padat padat
4) Letak dalam aluminium dan masukkan ke dalam peti ais sebentar atau semalaman
5) Potong roti dan hidang dengan kasih sayang


No comments:

Post a Comment