Wednesday, April 17, 2013

SIAKAP STIM MESRA

SIAKAP STIM MESRA

Hari ni saya masak ikan siakap stim, yang saya namakan siakap stim mesra sebab didalamnya mesra dengan pelbagai bahan...Alhamdulillah en rani puji..sedap betul katanya..mana resepi mama tengok ni...saya tak tengok resepi mana-manapun..saya masak ikut rasa hati sendiri..alhamdulillah memang sedap..lagi sedap kalau diperah pulak dengan limau kasturi...Jom tengok style saya masak...cara yang paling senang...

Bahan:

1 ekor ikan siakap sederhana besar - dibersihkan dan dipotong "superman"
setengah biji cili capsicum
1/2 inci halia muda
4 ulas bawang putih
2 keping asam gelugor
4 biji cendawan shitake segar- dihiris tipis
1 biji bawang besar- potong bulat
2 batang serai - dihiris
sedikit daun bawang
sedikit lada sulah
sedikit sos tiram
sedikit maggie seasoning
garam secukup rasa
karot/cauliflower

Cara:
1) Tumbuk halia dan bawang putih
2) Campurkan semua bahan hiris dan lumurkan pada ikan
3) Kukus dengan kasih sayang sehingga masak
4) Hidangkan dengan mesra dan kasih sayang...















No comments:

Post a Comment