Saturday, September 7, 2013

KEK WALNUT COKLAT CHIP

KEK WALNUT COKLAT CHIP

Rajin pulak saya ari ni..masuk dapur pagi ..tengah hari...petang..hehe..petang ni layan buat kek walnut pulak setelah tergoda dengan gambar-gambar dari blog Evelyn Gemina...saya kongsikan di sini pulak ye Evelyn..tukar nama sikit...dan saya gunakan horlick menggantikan susu tepung..

Jom layan gambar-gambar ni yek..




Bahan:
250 gm buttercup
20 gm gula kastor
7 biji kuning telur

7 biji putih telur
170 gm gula kastor

190 gm tepung kek
1/2 sudu kecil baking powder
1/2 sudu kecil horlick
160 gm walnut cincang
100 gm coklat chip

Cara:
1)  Putar buttercup dan gula kastor sampai kembang, masukkan kuning telur
2) Pukul putih telur dan gula kastor hingga kental
3) Masukkan putih telur ke dalam adunan butter secara kaup balik sahaja
4) Masukkan pula tepung, baking powder dan horlick yang telah diayak, kaup balik
5) Masukkan walnut dan coklat chip, kaup rata dan masukkan dalam loyang 9 inci yang telah dilapik kertas minyak
6) Bakar 180 darjah hingga masak lebih kurang 1 jam
7) Sejukkan dan boleh dihidang dengan kasih sayang...








Separuh kek ni saya berikan kepada sahabat saya Winifred Balangsah yang datang dari Rawang untuk menghantar orkid pesanan saya..tq winnie...






No comments:

Post a Comment